support fund (Covid-19)

List of support provided by the foundation

When the confinement was announced, the foundation decided to postpone its usual actions to support a certain number of non-employee actors in the contemporary art, often gathered in associations of artists, authors and students.

In France or ultramarine territories:

Veni Vidi Fieri (Ivry-sur-Seine) – Immanence (Paris) – Le Houloc (Aubervilliers) – La Collective (Rennes) – Fiber Art Fever ! (Combrit) – Empreintes & Arts (Paris) – Collectif Körper (Pont-Aven) – La vitrine éphémère (Metz) – 59 Rivoli (Paris) – Balak (Charleville-Mézières) – La Pommerie (Lachaud) – Gare XP La gare expérimentale (Paris) – Pauline Perplexe (Arcueil) – Villa Belleville (Paris) – Jeune création (Paris) – Le Wonder/Zénith (Nanterre) – L’Artocarpe (Le Moule, Guadeloupe) – Komodos (Quimperlé) – Atelier Mama Goose (Montreuil) – SFPE – AT Société Française de psychopathologie de l’expression et d’art-thérapie (Paris) – AEDH Agir ensemble pour les droits de l’Homme (Lyon) – Bétonsalon (Paris) – 22ruemuller (Paris) – EHPAD Maison nationale des artistes (Nogent-sur-Marne) – Le Marquis (Ile-Saint-Denis) – Le Générateur (Gentilly) – Pigeons & hirondelles (Migennes) – Le dernier cri (Marseille) – Le Laboratoire (Aubervilliers) – Les mots et les choses (Nantes) – L’espace lisse (Cazats) – Collectif artistes Marceau (Paris) – Association FormSens (Cayenne, Guyane) – Royal Book Lodge (Montreuil) – Les Ateliers Vortex (Dijon) – SHED, Centre d’art contemporain de Normandie (Notre-Dame de Bondeville) – Résidence 1+2 (Toulouse) – Caza d’Oro (Le Mas d’Azil) – Belzunce Projects (Marseille) – Festival Saint-Ouen-sur-Scène – Les Mots et les Choses (Nantes) – Compagnie Rodolphe Burger – La Colonie (Paris) – La Déviation (Marseille) – Studio Vortex (Paris) – Centre d’art Contemporain de Lacoux

Abroad or which may involve foreign artists:

Riera studio (La Havane, Cuba) – Porte ouverte sur l’art d’ailleurs (Paris/Syrie) – Bandjoun station (Cameroun) – L’atelier des artistes en exil (Paris) – Nerkëta (Paris/Ouagadougou) – MPW Market Photo Workshop (Johannesbourg, Afrique du Sud) – La S Grand atelier (Vielsalm, Belgique) – Cité des arts (Paris) – Studio Boissière (Montreuil/Haïti) – Al Ma’mal Foundation (Jérusalem) – AVA Association for Visual Arts (Cape Town, Afrique du Sud) – Culture for all (Liban)

Art Student Emergency Fund:

Associations supporting authors:

AICA Association internationale des critiques d’art (Paris) – Switch on paper (Nice)

We would like to thank the Fondation pour la création contemporaine – Institut de France, the association Les amis des artistes, the Fondation Le Delas, EYE Art Foundation and the private individuals who continue to join us generously.

If you too wish to participate, please contact:  camillemaufay@fondationantoinedegalbert.org